Hur min kollektion blev till, del 2

Det här är en fortsättning, del 1 kan du läsa här!
 
Jag klippte ut varje plagg, och började pussla. Finns det en röd tråd? Saknar jag något? Kan jag skapa outfits med de här plaggen, skulle jag klara mig på enbart de här hela sommaren? Och när jag såg att någonting fattades kunde jag rita upp dem ganska enkelt med hjälp av de plagg jag redan ritat upp. Jag kunde även se vilka mina ledord var, och utifrån det få ett ännu bättre grepp av vad jag ville. 
 
Jag visste redan ungefär vilka tyger jag ville ha på de flesta plaggen, men inte på alla. Det var därför dags att gå till mina tyggömmor, som just innan jag började med kollektionen växt ganska rejält. Ohlsons tyger hade fyllt på sina stuvlådor med fantastiska tyger, så jag hade köpt en hel del. Jag lade ut de tyger jag var säker på att jag ville ha, och gick igenom, letade och försökte hitta tyger som passade ihop. 
 
Jag gick ofta mellan mina skisser och tygerna, och försökte se framför mig vad som skulle passa till vad! När jag var ganska säker fyllde jag i min skiss med rätt färger och försökte rita upp mönstret på ett ungefär. Nu började jag få en ganska bra överblick av vad jag ville sy och bära i vår och i sommar! Det kändes väldigt bra att ha en plan. 
 
 
SS16 - Sommardröm, Steg för steg | |
#1 - - Alicia:

Åh vad fint att få ta del av processen, och jag ÄLSKAR skisserna ihop med materialen. Så mycket mervärde till dina färdiga alster-inlägg :D

Svar: Tack Alicia! <3 Jag är inspirerad av dig och dina kreativa vecko-genomgångar :) Det är ju inte slutresultatet man alltid är intresserad av, utan även processen! Och så himla kul att du tycker att det ger mervärde, jag tänkte göra samlinginlägg i slutet med skiss vs verklighet :)
Ethel

Upp